Człowiek korporacji marki Scholar promocja 2024

jest dostępny w sklepie TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:Scholar
Kategoria:Czasopisma
ISBN 9788373833876
Oprawa miękka
Autor Biernacka Maja
Wydawnictwo Scholar
Ilość stron 316
Rok wydania 2009

Opis

Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem i byciem bardziej pracownikiem niżeli człowiekiem. Takie modus vivendi pozwala na pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska.

Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, demonstrując konflikt Ja - instytucja. Maja Biernacka prezentuje, iż współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik - instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy,,charakteru narodowego" bądź świadectwem jednostkowych problemów pracownika.

Autorka w sposób oryginalny i twórczy dotyka stanowczego dziś dla wielu ludzi problemu - zgodności z własnym Ja jako podstawowego motywu współczesnego, ponowoczesnego myślenia i działania. Prof. Dr hab.

Bogdan W. Mach Teza Biernackiej, z którą zgadzam się całkowicie, głosi, że pracoholizm rozumiany może być jedynie na tle kultury indywidualizmu; jest on soczewką, w której wspaniale widoczne są podstawowe zjawiska zachodzące we współczesnej kulturze.

prof. Dr hab. Andrzej Szpociński Maja Biernacka - socjolog (doktorat - Instytut Studiów Politycznych PAN) i tłumacz (studia translatorskie - Instytut Lingwistyki użytkowanej UW), adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu w Białymstoku, wykłada w Collegium Civitas, mieszka w Warszawie.