Parametry
Producent: | Sony Computer Ente. |
---|---|
Kategoria: | Gry PlayStation4 |
PEGI (wiek gracza) | 18+ |
Gatunek | akcja |
Wersja językowa | polska |
Opis
Przygodowa gra akcji w konwencji postapokaliptycznego survival horroru, wytworzona przez studio deweloperskie Naughty Dog (znane typowo z kolekcji Uncharted) przy wsparciu wydawniczym firmy Sony Computer Entertainment.
The Last of Us to interaktywny survival horror stanowiący połączenie dynamicznej gry akcji z delikatnymi elementami przygodowymi. Tytuł ten wyszedł spod ręki studia Naughty Dog, czyli ojców takich kolekcji jak Uncharted, Jak & Daxter i Crash Bandicoot. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, 20 lat po tym jak zagadkowa zaraza zdziesiątkowała naszą cywilizację. Opuszczone miasta objęły we władanie rośliny i zmutowane ofiary, a ocalali ludzie walczą ze sobą o jedzenie i broń. Fabuła obraca się wokół dwójki bohaterów – mającego ponad 40 lat przemytnika broni i narkotyków imieniem Joel, a także nastoletniej sieroty Ellie - i koncentruje się na ich próbach przeżycia w tej przerażającej rzeczywistości. Podczas większości etapów wcielamy się w postać Joela, natomiast jego towarzyszka kierowana jest poprzez sztuczną inteligencję. Ellie wspomaga nas w walce, jak też sygnalizuje o nadciągającym niebezpieczeństwie, czy choćby sugeruje niekiedy ścieżkę, którą powinniśmy podążyć.
W świecie gry przyjdzie nam się zmierzyć z wieloma przeciwnikami, zarówno zwykłymi ludźmi, jak i ofiarami infekcji oparami zabójczych grzybów. Do naszej dyspozycji oddano możliwość korzystania z broni palnej, dzięki której można zabić oponenta choćby jednym celnym strzałem. Oprócz tego za oręż służą również takie elementy otoczenia, jak cegły czy drewniane nogi od stołu. Poza walką, w produkowaniu natkniemy się jeszcze na części przygodowe i zręcznościowe wykorzystujące zdolności obojga bohaterów. W grze znalazł się także uproszczony system rzemiosła, umożliwiający tworzenie przydatnych przedmiotów ze znalezionych w trakcie gry materiałów. The Last of Us progresywny system sztucznej inteligencji nazwany poprzez twórców balansem sił. Sprawia on, iż wrogowie dynamicznie reagują na stale zmieniającą się sytuację w czasie walki, chowając się za przeszkodami czy w mądry sposób wykorzystując przewagę liczebną nad graczem. Zdają sobie również sprawę ze śmiercionośnej siły broni palnej i dlatego stają się ostrożniejsi, gdy pokażemy, że dysponujemy pistoletem albo karabinem. Poza kampanią dla pojedynczego gracza autorzy przygotowali w dodatku rozbudowany tryb wieloosobowy. Dostępne są w nim dwa typy rozgrywki: „Walka o zapasy", a także „Ocaleni". To co je odróżnia, to liczba żyć przystępnych w każdej rundzie. Podczas „Walki o zapasy" możemy zginąć kilkukrotnie, natomiast w „Ocalonych" gramy tylko do pierwszej śmierci. Interesujące urozmaicenie stanowi dodatkowo możliwość korzystania z systemu rzemiosła znanego z trybu dla pojedynczego gracza. Gra została wyprodukowana na podrasowanym silniku znanym z Uncharted 3. Dzięki czemu możemy radować oczy grafiką na najwyższym poziomie, bogatą w szczegóły i niezwykle płynnymi, realistycznymi animacjami postaci.