CO0101155 Opona Continental Ride Tour 28"x1,45" (622x37) promocja 2024

Szukając okazji cenowych warto sprawdzić więcej niż jedną ofertę. Znajdziesz tutaj 2 sklepy z produktem CO0101155 Opona Continental Ride Tour 28"x1,45" (622x37) oraz 2 oferty cenowych. Najlepsza oferta zaczyna się od 79.99 zł. Wybierz swoją ofertę, zobacz szczegóły w sklepie i dokonaj zakupu.
Opona rowerowa CONTINENTAL Ride Tour 28 x 1.45 CO0101155
79.99
Avans.pl
Opona rowerowa CONTINENTAL Ride Tour 28 x 1.45 CO0101155
79.99
ELECTRO.pl

Parametry

Producent:Continental
Kategoria:Opony i dętki do roweru
Rodzaj opona

Opis

RIDE Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour odświeżona wersja niezwykle udanej opony TourRide.

Continental zastosował udoskonaloną wersję pasa antyprzebiciowego oraz znacząco powiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej udoskonalając wytrzymałość opony na przebicia.
RideTour zagwarantuje wszystko, co powinna mieć prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie typy nawierzchni, obowiązkowo pas broniący przed przebiciem i duża żywotność powodują, że jest to wyśmienite rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.


cechy:

wymiar: 28" x 1,45"

ETRTO: 37-622

System francuski: 700x35C

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

typ: drutówka

Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,8 BAR (56 PSI) - 4,8 BAR (70 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101155

Średnia waga:~ 680 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w rutynowych przejażdżkach, niewątpliwie skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt. Ta dodatkowa powłoka utwardzonej gumy i wzmocnienia boczne zapewniają wysoki poziom ochrony przed przebiciem, a także zniszczeniem boków wskutek obtarć. Gdy solidność opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką odporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dopełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają dodatkowo atest ECE-R 75, oznacza to, iż mogą być użytkowane w szybkich rowerach elektrycznych, do szybkości 50 km/h.

przypasowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, bardzo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu pokaźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się też nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? kompozycja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o oryginalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo mały splot tkaniny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza oporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.