Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych promocja 2024

Szukając okazji cenowych warto sprawdzić więcej niż jedną ofertę. Znajdziesz tutaj 3 sklepy z produktem Continental Ride Tour Opona 28" drut czarny Opony do rowerów elektrycznych oraz 3 oferty cenowych. Najlepsza oferta zaczyna się od 89.99 zł. Wybierz swoją ofertę, zobacz szczegóły w sklepie i dokonaj zakupu.
Opona rowerowa CONTINENTAL Ride Tour 28 x 1.75 CO0101159
89.99
Avans.pl
Opona rowerowa CONTINENTAL Ride Tour 28 x 1.75 CO0101159
89.99
Media Expert
Opona rowerowa CONTINENTAL Ride Tour 28 x 1.75 CO0101159
89.99
ELECTRO.pl

Parametry

Producent:Continental
Kategoria:Opony i dętki do roweru
Rodzaj opona

Opis

Ride Tour - Wszechstronna, bezpieczna i trwała.

Ride Tour to odświeżona wersja wyjątkowo udanej opony TourRide.

Continental zastosował lepszą wersję pasa antyprzebiciowego, a także znacząco zwiększył gęstość oplotu jeszcze bardziej poprawiając oporność opony na przebicia.
RideTour gwarantuje wszystko, co powinna mieć prawdziwa opona na trasy turystyczne - i to na wysokim poziomie bezpieczeństwa.

Bieżnik na wszystkie rodzaje nawierzchni, obowiązkowo pas chroniący przed przebiciem i pokaźna żywotność sprawiają,

że jest to nieprzeciętne rozwiązanie dla rowerzystów pokonujących tysiące kilometrów niezależnie od warunków.


parametry:

wymiar: 28" x 1,75"

Etrto: 47-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: TAK

wariant: drutówka

Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,1 BAR (45 PSI) - 4,0 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0101159

Średnia waga: ~ 900 g

Extra puncture belt – Brak dodatkowych zmartwień w ciągu dnia

Rowerzyści poszukujący godnego zaufania towarzysza w rutynowych przejażdżkach, z pewnością skierują się w stronę opony z systemem Extra PunctureBelt.

Ta dodatkowa powłoka utwardzonej gumy, a także wzmocnienia boczne zapewniają wysoki poziom ochrony przed przebiciem i zniszczeniem boków wskutek obtarć.

Gdy trwałość opony jest naszym priorytetem nie trzeba szukać dalej.

ECO – opony które oszczędzają prąd

Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających szybkości do 25 km/h. Zapewniają niskie opory toczenia i wysoką oporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, by zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek uzupełniającej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, mają dodatkowo dokument ECE-R 75, oznacza to, że mogą być użytkowane w prędkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h.

przypasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, dodatkowo przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze drobne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, że opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji używania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Producent Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wyprodukowane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Wyjątkowo śladowy splot dzianiny powoduje, że opona jest elastyczna i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to pokaźniejsza odporność na przecięcie i większa trwałość opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, używany w rodzinie opon Plus, a także dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.