Cst Opona c213 14"x1,75'' (47-254) promocja 2024

Cena40.95
Zobacz w sklepie
sprawdź dostępność w sklepie sporti.pl

Parametry

Producent:CST
Kategoria:Opony i dętki do roweru
Rodzaj opona

Opis

Opona CST City Classic Zero Eco

To standardowy mieszczuch. Najlepiej sprawdzi się na miejskim asfalcie i ścieżkach rowerowych. Niezła prędkość, dobra przyczepność i perfekcyjna wartość. To cechy standardowe tej znikomej opony.

nieprzeciętny dobór do rowerów dziecięcych bytujących zwłaszcza w miejskiej dżungli.

Najważniejsze parametry produktu:

Producent: CST

Model: C213, City Classic Zer Eco

rozmiar: 14"x1,75"

Etrto: 254-47

typ: drutówka

Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 2,4 BAR (35 PSI)

Gęstość oplotu: 22 TPI

Średnia waga:~ 340 g

marka Cheng Shin Tire (CST), produkująca opony CST pozostała założona na Tajwanie w 1967 roku. Swoją działalność marka rozpoczęła od produkcji opon rowerowych,

stopniowo przechodząc w inne segmenty rynkowe tj. Motocykle, quady, samochody ciężarowe, osobowe, wózki widłowe, autobusy.

Od samego początku priorytetem marki była produkcja opon najwyższej jakości.

obecnie Cheng Shin Tire znajduje się w czołówce branży oponiarskiej (10 miejsce) i jest największym producentem opon rowerowych na świecie.

producent zatrudnia ponad 23tys. Osób i działa w dziesięciu krajach: Kanada, Chiny, Niemcy, spora Brytania, Holandia, Japonia, Tajwan, Tajlandia, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Opony CST są już dostępne w ponad 150 krajach, w tym w Polce od 2003 roku.

producent ma wszystkie najważniejsze certyfikaty i świadectwa:

użyte technologie:

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać jedynie w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, na dodatek przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku minimalne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.