Parametry
Producent: | Continental |
---|---|
Kategoria: | Opony letnie |
Szerokość przekroju | 255 |
Wysokość profilu | 40 |
Średnica osadzenia | R19 |
Indeks prędkości | W |
Indeks nośności | 96 |
Typ pojazdu | osobowy |
Poziom emisji hałasu | 72 dB |
Efektywność paliwowa | E |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | B |
Mocne strony | dobra przyczepność na mokrej nawierzchni |
Opis
Nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki fenomenalnej przyczepności. ContiSportContact 5 – Sportowe emocje pod kontrolą.
Opona ContiSportContact 5 prawidłowo pasuje do aut sportowych, jak i SUV-ów ze sportowymi ambicjami. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model odzwierciedla postęp, jaki poczynili inżynierowie z branży oponiarskiej: Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych.
perfekcyjna przyczepność i bezpieczeństwo w trakcie pokonywania zakretów. Mniejsze zużycie paliwa i pokaźniejsze przebiegi. Wszystko to dzięki zaimplementowaniu postępowej mieszanki BlackChilli, gwarantującej maksymalne przenoszenie sił w trakcie hamowania i niski opór toczenia w czasie jazdy. Żeby było to osiągalne, nowoczesny technologicznie skład mieszanki, wykorzystuje najróżniejsze wibracje opony. Opony ContiSportContact 5 przystępne są w w kilku wymiarach od 17 cali wzwyż dla samochodów osobowych i od 18 cali wzwyż dla SUV-ów.
Do samochodów o wysokich osiągach i elitarnych. Opona o wysokich osiągach zapewniająca doskonałe prowadzenie i kontrolę. Producent Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Technologia Black Chilli zapewnia doskonałą przyczepność, prowadzenie i bezpieczeństwo dodatkowo na zakrętach. Wysoce rekomendowa poprzez Auto Bild w testach opon letnich z 2014 roku (wymiar testowanej opony 225/50 R 17 W/Y).
mocne strony
- Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych
- genialna przyczepność i bezpieczeństwo podczas pokonywania zakretów
- Mniejsze zużycie paliwa i pokaźniejsze przebiegi
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do charakterystycznych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na usztywnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi, a także felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w sytuacji utraty ciśnienia. Umocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni i wagi samochodu.