Parametry
Producent: | Wolters Kluwer |
---|---|
Kategoria: | Prawo, akty prawne |
ISBN | 9788326493768 |
Oprawa | miękka |
Autor | Taranko Teresa |
Wydawnictwo | Wolters Kluwer Polska |
Ilość stron | 332 |
Rok wydania | 2015 |
Opis
Książka dotyczy prawnych i etycznych uwarunkowań marketingu. Ma na celu ułatwienie menedżerom odpowiadającym za działania marketingowe podejmowania decyzji w zgodzie z uregulowaniami prawnymi, środowiskowymi oraz etyką, co w efekcie powinno prowadzić do wzrostu zaufania do marketingu jako koncepcji działania przedsiębiorstw i poprawy jego społecznego wizerunku. Menedżerowie muszą bowiem nie tylko wykazywać zainteresowanie osiąganiem celów rynkowych, lecz także szanować interesy klientów, przestrzegać reguł uczciwej konkurencji na rynku i poczuwać się do odpowiedzialności za środowisko naturalne.W publikacji tej omówiono m.in. Uregulowania dotyczące:
• bezpieczeństwa artykułów i odpowiedzialności za ich wadliwość,
• potwierdzania zgodności wyrobów ze standardami przy pomocy znaków jakości,
• bezpieczeństwa opakowań artykułów dla klientów i środowiska naturalnego,
• możliwości legalnego zabezpieczania niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa (ochrona znaków handlowych, wzorów użytkowych i praw autorskich),
• zasad kształtowania cen i ich komunikowania potencjalnym nabywcom,
• stosunków pomiędzy użytkownikami kanałów dystrybucji,
• ograniczeń w obrocie niektórymi rodzajami towarów,
• warunków oferowania wybranych rodzajów towarów,
• komunikacji marketingowej,
• ochrony interesów respondentów, badaczy i zleceniodawców odnoszące się do cyklu projektowania badań, ich przebiegu i ogłaszania wyników.
Opisano w niej także podmioty odpowiedzialne za przestrzeganie poszczególnych uregulowań, wskazywane poprzez organy wprowadzające te uregulowania,, a także formy reakcji klientów na niezgodne z uregulowaniami prawnymi działania marketingowe przedsiębiorstw i konsekwencje tego typu reakcji. Książka asygnowana jest dla obecnych i przyszłych menedżerów wyższych szczebli. Może stanowić także inspirującą lekturę dla słuchaczy studiów typu MBA, studiów podyplomowych i studiów magisterskich z zakresu marketingu.
seria cyklu: MARKETING
ISBN: 9788326493768
Kod paskowy: 9788326493768
Redakcja: Taranko Teresa
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 42282
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 332
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.55
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka