Wydawnictwo naukowe pwn Polak w świecie finansów promocja 2024

Cena66.99
Zobacz w sklepie
sprawdź dostępność w sklepie TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:wydawnictwo naukowe pwn
Kategoria:Socjologia
ISBN 9788301172220
Oprawa twarda
Autor Dominika Maison
Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN
Ilość stron 256
Rok wydania 2012

Opis

",,W rozmowach z ekonomistami niejednokrotnie można usłyszeć, iż wyjaśnienia różnic w zachowaniach konsumpcyjnych ludzi należy szukać w ich sytuacji materialnej: kto ma więcej pieniędzy, ten więcej wydaje, kupuje droższe produkty, ma więcej oszczędności.

Ta z pozoru prosta relacja jest prawdziwa, gdy patrzymy na nią z perspektywy makro i obserwowanych zależności statystycznych. Jednak gdy przyjrzymy się zagadnieniu z perspektywy jednostkowej - pojedynczych ludzi, okazuje się,spośród dwóch osób dysponujących podobnymi dochodami i znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej jedna wydaje pieniądze bezproblemowo i nad wyraz swobodnie, drugiej natomiast wydanie każdej złotówki powoduje ogromny ból.

Zachowania finansowe zależą zatem nie tylko od poziomu posiadanych finansów,także od wielu czynników o charakterze społecznym i psychologicznym, np. Od ogólnego podejścia do życia, poziomu optymizmu, poczucia kontroli nad własnym losem, stosunku do pieniędzy, stylu zarządzania pieniędzmi, czy także stosunku do instytucji finansowych".

Ze Wstępu Celem książki jest bliższe przyjrzenie się pozafinansowym, a z zasady psychologicznym i społecznym, czynnikom wyjaśniającym zachowania ekonomiczne i determinującym określony stosunek człowieka do finansów i instytucji finansowych.

Autorka podejmuje ponadto próbę odpowiedzi na niemało pytań dotyczących ogólnych zachowań finansowych ludzi i niepowtarzalnych zachowań Polaków, które mogą nurtować jednocześnie laika, jak i specjalistę od finansów i zagadnień ekonomicznych.

Publikacja gromadzi analizę przeprowadzonych w 2009 r. Badań nad stanem wiedzy Polaków na temat kwestii finansowych oraz została uzupełniona o wyniki corocznych pomiarów postaw Polaków względem oszczędzania, inwestowania i zarządzania domowym budżetem wykonywanymi we współpracy z TNS Pentor na zlecenie Fundacji Kronenberga.

dr hab. Dominika Maison, prof. UW, jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu badań konsumentów i reklamy, pracownikiem naukowym Wydziału Psychologii UW i przedstawicielem stowarzyszenia ESOMAR na Polskę, w latach 2003-2007 była Prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).