Firma krajewski Księga kontroli promocja 2024

jest dostępny w sklepie DRUKI AKCYDENSOWE

Parametry

Producent:FIRMA KRAJEWSKI
Kategoria:Druki akcydensowe

Opis

Przedmiotem tej transakcji jest:

Księga kontroli

Ustawa nie określa potężnego wzoru księgi, nasze opracowania zawierają niezbędne rubryki i są rozbudowane o inne niezbędne informacje. Księga przystępna w dwóch wersjach - wybierz właściwą dla siebie!


Księga kontroli przedsiębiorcy [Pu/Ku-19] - oprawa zeszytowa A5

  • wersja uproszczona, posiada wszystkie konieczne rubryki wymagane ustawą.
  • wyprodukowana w formie zeszytu A5, pojemność 20 kartek, oprawa zeszytowa albumowa (układ poziomy)
  • strony nie numerowane, bez dziurek do zaplombowania
  • asygnowana na dokonanie 266 wpisów
  • przeznaczona dla niepokaźnych i średnich firm

Księga kontroli [Pu/Kn-14] - oprawa kartonowa A4
  • wersja rozbudowana, więcej miejsca na wpisy
  • wyprodukowana w formie księgi A4, objętość 40 kartek, oprawa miękka kartonowa (układ stopnie)
  • strony nie numerowane, dziurki do zaplombowania
  • przeznaczona na dokonanie 200 wpisów (rozszerzone rubryki)
  • asygnowana dla znacznych firm i instytucji
Księga kontroli [Pu/Kn-14a] - oprawa twarda A4 (wersja PREMIUM)
  • wersja rozbudowana, treść identyczna jak wersja Kn-14
  • produkowana w formie księgi A4, pojemność 50 kartek, układ poziomy
  • oprawa twarda, skóropodobna, złocony napis, metalowe narożniki
  • dziurki do zaplombowanie, numerowane strony
  • dedykowana na dokonanie 300 wpisów (powiększone rubryki)
  • dedykowana dla obszernych firm i instytucji

Zapraszamy do zakupu tego druku w wersji elektronicznej

druk będzie dostępny do pobrania w formie pliku PDF, natychmiast po dokonaniu wpłaty


Nazwy rubryk książki - takie same dla obu wersji:

  1. liczba porządkowa
  2. Oznaczenie organu kontroli
  3. Oznaczenie uprawnienia do kontroli
  4. Zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli
  5. Data podjęcia kontroli
  6. Data zakończenia kontroli
  7. Zalecenia pokontrolne, a także określenia zastosowanych środków pokontrolnych
  8. Informacja o wykonaniu zaleceń pokontrolnych, bądź ich uchylenia przez organ kontrolny, albo jego organ nadrzędny, albo sąd administracyjny
  9. Uzasadnienie braku zawiadomienia przedsiębiorcy o zamiarze wszczęcia kontroli
  10. Uzasadnienie wszczęcia kontroli po okazaniu legitymacji służbowej
  11. Uzasadnienie powodu nie zawiadomienia podatnika o zamiarze wszczęcia kontroli
  12. Uzasadnienie przedłużenia czasu trwania kontroli
  13. Uzasadnienie czasu trwania przerwy kontroli
  14. Podpis kontrolującego
  15. Podpis kontrolowanego
  16. Uwagi

Podstawa prawna użytkowania:

Ustawa Prawo przedsiębiorców z 8 grudnia 2020

Dz. U. 2021 r. Poz. 162


Prowadzenie księgi kontroli w pigułce

Ustawa Prawo przedsiębiorców nakłada na każdą osobę fizyczną i prawną obowiązek prowadzenia księgi kontroli. Powinna ona być założona bezpośrednio po rozpoczęciu działalności, nie później jednak aniżeli przed pierwszą kontrolą. Książka powinna znajdować się w miejscu prowadzenia działalności, a jeżeli producent jest wielooddziałowa to w każdym oddziale powinna być prowadzona oddzielna księga. Księga musi być tak przechowywana, aby nie była narażona na oraz mogła być udostępniona osobom kontrolującym na każde żądanie bez zbędnej zwłoki.

Księga w formie klasycznej musi być trwale oprawiona, czyli kartki muszą być ze sobą na stało połączone, tak, aby nie dało się ich pousuwać albo podmienić. Ustawa nie precyzuje w jaki sposób ma ten cel być osiągnięty, lecz w praktyce dwa zabezpieczenia wystarczą, żeby udowodnić urzędnikowi, iż nie podmieniliśmy kartek. Zszycie zszywkami i zaplombowanie, lub zszywki i numeracja stron, numeracja kolejna wpisów, jest wystarczającym zabezpieczeniem.

Księga do pobrania w PDF i samodzielnego wydruku jest szybką opcją samodzielnego wykonania w ciągu kilkunastu minut pełnowartościowej księgi kontroli, w warunkach biurowych, która jest w pełni zgodna z obowiązującym w tej chwili przepisami. Więcej na temat jak to zrobić odnajdziesz na stronie produktu.

Dokonywanie wpisów do księgi jest możliwe wyłącznie przez organy kontrolujące. My pod żadnym pozorem nie możemy nic wpisywać samodzielnie ani dokonywać zmian w treści wpisów. Jedynym miejscem w książce, gdzie mamy prawo pisać jest strona tytułowa z oznaczeniem podmiotu, której wypełnienie jest obowiązkowe.

Obowiązek przechowywania dokumentów związanych z kontrolą spoczywa na przedsiębiorcy. Zatem oprócz wpisów musimy archiwizować cała dokumentację związaną z kontrolą.

Książka w wersji cyfrowej jest dopuszczona przez ustawę, lecz trzeba pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu tego zbioru informacji. Wówczas do księgi wpisów dokonuje przedsiębiorca i na żądanie organu kontrolującego musi błyskawicznie wydrukować żądane treści w formie papierowej, poświadczając je, że są zgodne ze stanem faktycznym. W sytuacji książki cyfrowej dokumentację kontrolną możemy zeskanować i przechowywać ją w formie cyfrowej.

Brak książki kontroli albo jej nieokazanie może być potraktowane jako utrudnianie czynności kontrolnych. W tej sytuacji organ kontrolujący nie ma uprawnień do bezpośredniego nałożenia mandatu albo grzywny, ale może się z takim wnioskiem zwrócić do organów skarbowych albo sądu, które na podstawie art 83 Kodeksu karnego skarbowego mogą ukarać przedsiębiorcę maksymalnie karą w wysokości 720 stawek dziennych.

Czego odradzamy?

Ustawa nie precyzuje jak ma wyglądać księga kontroli, ani jak ma być oprawiona, co sprawia, iż niektórzy tworzą książkę w formie segregatora lub w wersji elektronicznej w formie folderu. Jednak często organy kontrolujące nie uznają takiej formy prowadzenia tego dokumentu, gdyż samo techniczne określenie książka niesie przekaz, że jest zbiór kartek połączonych ze sobą w sposób trwały. Podobnie jest z folderem, są to zbiory dokumentów, które można w każdej chwili pousuwać lub podmienić i nie wyczerpują one cech książki.