Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. praktyka lekarza rodzinnego marki Wydawnictwo lekarskie pzwl promocja 2024

Cena75.05
Zobacz w sklepie
jest dostępny w sklepie TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Kategoria:E-booki
ISBN 9788320048223
Autor Ludmiła Marcinowicz, Sławomir Chlabicz
Wydawnictwo Wydawnictwo Lekarskie PZWL
Ilość stron 142
Rok wydania 2014

Opis

Tytuł Jak wydajnie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego Język polski Wydawnictwo PZWL ISBN 978-83-200-4822-3 Rok wydania 2014 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 188 Format epub, mobi Spis treści Autorzy II Przedmowa V Rozdział 1. Istota pracy lekarza rodzinnego - Sławomir Chlabicz 1 Umiejętność komunikowania się z pacjentem 3 Wiedza i umiejętności kliniczne 3 Rozdział 2. Konsultacja lekarska - Alicja Małgorzata Ołtarzewska 7 Konsultacja lekarska – wyjaśnienie terminu 7 Powody zgłaszania się pacjenta do lekarza rodzinnego 8 Cele konsultacji lekarskiej 11 Etapy konsultacji lekarskiej w gabinecie lekarza rodzinnego 14 Moment wejścia pacjenta do gabinetu 14 Przerwa między wizytami pacjentów 15 Nawiązanie kontaktu z pacjentem 15 Ustalenie przyczyny/przyczyn przybycia pacjenta 16 Wywiad lekarski 20 Zapisywanie informacji w dokumentacji 24 Badanie fizykalne 24 Diagnoza i budowanie planu innowacyjnania z pacjentem 25 Udzielanie danych pacjentowi 28 Zamknięcie konsultacji 29 Rozdział 3. Rozmowa z pacjentem - Ludmiła Marcinowicz 31 Przywitanie lekarza z pacjentem 32 Zadawanie pytań pacjentowi 33 Umiejętność słuchania 36 Empatia 39 Informowanie pacjenta 39 Włączenie pacjenta do planu nowoczesnania 41 Zadawanie pytań przez pacjenta 42 użycie poczucia humoru 43 Komunikowanie niewerbalne 44 efektywne stosowanie ciszy 46 Zakłócenia rozmowy 47 Obawy i wymagania pacjentów 48 Budowanie zaufania 49 Wiedza zdrowotna pacjenta 50 Zakończenie rozmowy 50 Rozdział 4. Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach niełatwych - Anna Ratajska 53 Wprowadzenie 53 Sytuacja trudna 54 Perspektywa lekarza vs. Perspektywa pacjenta 55 Kto to jest „trudny pacjent"? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego? 59 Wybrane sytuacje nieprzystępne – społeczne wyzwania dla lekarza 61 Presja czasu 61 Pacjent niezadowolony 62 Pacjent zadziorny, gwałtowny 63 innowacyjnanie w sytuacjach konfliktowych 68 Umiejętność asertywnej odmowy 69 Pacjent, który nie chce opuścić gabinetu 72 Rozdział 5. Pacjent z niewyjaśnionymi objawami - Sławomir Czachowski 77 Zaburzenia psychosomatyczne w podstawowej opiece zdrowotnej – wyjaśnienie pojęć 77 Pacjenci z MUS u lekarza rodzinnego 80 Wpływ i konsekwencje MUS na relacje lekarz – pacjent 80 Przebieg konsultacji pacjenta z MUS 82 Strategie progresywnania lekarza rodzinnego 85 Rozdział 6. Dziecko jako pacjent u lekarza rodzinnego - Dorota Emilia Bielska 91 Prowadzenie rozmowy i zbieranie wywiadu 91 Przywitanie i budowanie zaufania w kontakcie z dzieckiem 91 Otoczenie 92 Umiejętność rozmowy z dzieckiem i rodzicami 93 Wstępny wywiad pediatryczny 94 Zaangażowanie w rozmowę dziecka nieśmiałego, zbuntowanego, nadmiernie aktywnego 97 Rozmowa z nastolatkami 100 Budowanie dobrych relacji pomiędzy lekarzem a młodym człowiekiem 101 Wizyta patronażowa 105 Sygnały przekazywane przez noworodka 109 Znaczenie wizyty domowej w opiece nad dzieckiem 110 Problem dziecka krzywdzonego 112 Rozdział 7. Relacja lekarza z pacjentem chorym terminalnie i jego rodziną - Aneta Domalewska 117 Stan psychiczny człowieka w odpowiedzi na etapy nieuleczalnej choroby 117 Wyobrażenie o chorobie 120 Jakość życia, w tym uwarunkowana stanem zdrowia 121 Rozpoznanie środowiska chorego 125 Rola rodziny w obliczu nieuleczalnej choroby 127 Funkcjonowanie rodziny w kryzysie 128 Ekspresja uczuć jako warunek dobrej jakości życia 133 Komunikacja lekarz – pacjent – rodzina 135 Priorytety w komunikacji 136 Rozdział 8. Konsultacja telefoniczna - Sławomir Chlabicz 143 Zasady udzielania porady telefonicznej 145 Otoczenie 145 Schemat rozmowy telefonicznej 146 komponenty komunikowania, na które należy istotnie zwrócić uwagę podczas porady telefonicznej 147 Rozdział 9. Pacjenci korzystający z Internetu w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - Sławomir Chlabicz 149 Możliwości innowacyjnania 151 Rozdział 10. Nauczanie i uczenie się przez odgrywanie ról - Ludmiła Marcinowicz 153 Nauczanie problemowe 154 Odgrywanie ról 156 Symulowany pacjent 157 zastosowanie nagrań video 158 Ocena konsultacji lekarskiej 160 Korzyści i trudności 161 Wirtualny pacjent 162 Aneks 165 Przewodnik obserwacji konsultacji lekarskiej według metody Calgary-Cambridge 165 Skorowidz 173