Difin Marketing inwestorski jako proces zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym promocja 2024

Cena28.58
Zobacz w sklepie
jest dostępny w sklepie TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:Difin
Kategoria:E-booki
ISBN 9788379300174
Autor Robert Bęben
Wydawnictwo Difin
Ilość stron 341
Rok wydania 2013

Opis

Poszukiwanie kapitału potrzebnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to stały komponent działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Marki, nad wyraz te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie dostępności kapitału jest często czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wszakże współczesny rynek pieniądza i kapitału cechuje się rozmaitością instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, iż każdy finansujący (kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje wymogi, którym trudno sprostać.

U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie trudności ze zbytem wytworzonych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu, tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach podejmowanych na rynku kapitałowym ma powiększać szanse na skuteczne i efektywne pozyskiwanie finansowania.

Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu. Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany jako proces zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do powiększania swojej wartości poprzez umiejętne i wydajne pozyskiwanie kapitału i budowanie długotrwałych korzystnych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego działalność.


Prof. Nadzw. Dr hab. Jan Komorowski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie:

Publikacja jest dziełem oryginalnym, twórczym i wnoszącym świeże wartości do wiedzy naukowej. Można w niej dojrzeć liczne oryginalne komponenty wyrażające potrzebę rozwijania wiedzy teoretycznej i użytkowanej, czyli analitycznej i menedżerskiej, dotyczącej marketingu na rynkach finansowych w kontekście współczesnych uwarunkowań. Wiedzę dojrzewającą w warunkach światowego kryzysu finansowego, a zarazem z uwzględnieniem podejścia behawioralnego.

Podjęta problematyka sugeruje, by książkę uznać za publikację interdyscyplinarną. Obszar badań skoncentrowany został na rynku kapitałowym, z tym iż Autor operuje w sferze marketingu, bada uwarunkowania popytu i podaży na instrumenty finansowania potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych.

Elementem kreującym wartość dodaną dla nauki są badania empiryczne, a także ich znaczny i w zasadzie wyczerpujący opis. Sposób rozwinięcia poszczególnych zagadnień, głębokość i zakres merytoryczny wywodów, wybór informacji faktograficznych posiadają charakter autorski.

Praca poświęcona marketingowi inwestorskiemu inwestorskiemu wnosi wkład w rozwój nowej, samodzielnej dyscypliny naukowej. Z dydaktycznego punktu widzenia książka może być atrakcyjna dla studentów kierunków ekonomicznych na poziomie magisterskim.

Tytuł Marketing inwestorski jako cykl zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym Autor Robert Bęben Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-017-4 Rok wydania 2013 ilość stron 341 Format epub, mobi Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Teoretyczne podstawy działalności marketingowej na rynku kapitałowym

1. Istota i podział rynku finansowego

2. Rynek kapitałowy oraz instrumenty finansowe w ujęciu marketingowym

3. Ewolucja marketingu w świetle zmian na rynku kapitałowym

4. Pojęcie i charakterystyka marketingu inwestorskiego

5. Strategia STP na rynku kapitałowym

Rozdział 2. Zaspokajanie potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych

1. Istota i warunki transakcji podmiany na rynku kapitałowym

2. Zapotrzebowanie na kapitał w świetle potrzeb inwestycyjnych podmiotów gospodarczych i pragnień finansujących

3. Stadia finansowania przedsiębiorstwa

4. Charakterystyka potrzeby na kapitał w świetle procesu życia podmiotu gospodarczego i jego produktów

4.1. Potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw w fazie inkubacji

4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie ekspansji

4.3. Finansowanie dojrzałych przedsiębiorstw

4.4. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie schyłku i restrukturyzacji

Rozdział 3. Czynniki modelujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku kapitałowym

1. Teoria podejmowania decyzji w warunkach niepewności

2. Rodzaje heurystyk i błędów poznawczych popełnianych przez inwestorów

3. Obecność emocji w zachowaniach inwestorów na rynku kapitałowym w podejściu behawioralnym

4. Identyfikacja potrzeb inwestorów jako uczestników rynku kapitałowego

Rozdział 4. Motywy działania inwestorów w świetle wyników badań

1. Klasy motywów modelujących działania inwestorów przyjęte w badaniu ankietowym

2. Charakterystyka populacji badania i ograniczenia wnioskowania

3. Ogólna charakterystyka podejścia badawczego

4. Prezentacja założeń, wyników i wniosków z badania

5. Analiza wyników badania wg kryteriów segmentacji rynku

6. Założenia segmentacji post hoc inwestorów z populacji badania

7. Identyfikacja i ocena względnie jednolitych grup inwestorów

Rozdział 5. Użyteczne aspekty budowania relacji z uczestnikami rynku kapitałowego

1. Konsekwencje podmiotowości uczestników transakcji gospodarczych

2. Mocne strony współpracy z doradcami i pośrednikami

3. Wybrane narzędzia oddziaływania podmiotów gospodarczych na uczestników rynku kapitałowego

Wnioski

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków