Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - Danuta Czelakowska promocja 2024

Szukając okazji cenowych warto sprawdzić więcej niż jedną ofertę. Znajdziesz tutaj 1 sklep z produktem Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - Danuta Czelakowska oraz 2 oferty cenowych. Najlepsza oferta zaczyna się od 19.85 zł. Wybierz swoją ofertę, zobacz szczegóły w sklepie i dokonaj zakupu.
-58%
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
19.85
TaniaKsiazka.pl
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
47.50
TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:Danuta Czelakowska
Kategoria:E-booki
ISBN 9788378502968
Autor Danuta Czelakowska
Wydawnictwo Impuls
Ilość stron 387
Rok wydania 2013

Opis

Tytuł Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym Autor Danuta Czelakowska Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-296-8 Rok wydania 2013 Kraków liczba stron 330 Format pdf, epub Spis treści Wstęp



1. Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej



1.1. Cele kształcenia polonistycznego a funkcje języka

1.2. Klasyfikacja i formułowanie celów nauczania

1.3. Treści kształcenia i wychowania w edukacji polonistycznej

1.4. Materiał nauczania i środki dydaktyczne w kształceniu wczesnoszkolnym języka polskiego

1.5. Nauczyciel a kształcenie języka ojczystego w edukacji wczesnoszkolnej

1.6. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji



2. Metody nauki czytania i pisania w ujęciu porównawczym



2.1. Podział metod nauki czytania i pisania

2.2. Syntetyczne metody nauki czytania

2.3. Metody alfabetyczne

2.4. Metody fonetyczne

2.5. Metody sylabowe

2.6. Metody analityczne – ich wady i mocne strony

2.7. Rozwój metod analityczno-syntetycznych

2.8. Metody globalne

2.9. Najnowsze tendencje w procesie nauki czytania i pisania

2.9.1. Koncepcja czytania według Glenna Domana

2.9.2. Metoda wczesnej nauki czytania i pisania w systemie pedagogicznym Marii Montessori

2.9.3. Metoda naturalnej ekspresji i motywacji Celestyna Freineta

2.9.4. Naturalna nauka języka

2.9.5. Programy wspierające edukację dzieci



3. Proces nauki czytania



3.1. Psychofizjologiczne podstawy procesu czytania i pisania

3.2. Istota nauki czytania

3.3. Gotowość i aspekty cyklu czytania

3.4. Kształtowanie umiejętności czytania

3.4.1. Etapy w procesie nauki czytania

3.4.2. Treści programowe

3.5. Znaczenie elementarza w procesie nauki czytania i pisania

3.6. Etapy pracy w trakcie wprowadzania nowej litery

3.7. Doskonalenie umiejętności czytania

3.7.1. Parametry dobrego czytania

3.7.2. Podstawowe formy czytania

3.7.3. Kształtowanie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem



4. Cykl pisania



4.1. Psychofizjologiczne podstawy procesu pisania

4.2. Nauka poprawnego pisania

4.2.1. Etapy nauki pisania nowej litery

4.3. Rodzaje ćwiczeń w pisaniu

4.4. Błędy graficzne w piśmie

4.5. Trudności w nauce czytania i pisania



5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym



5.1. Język pisany a mówiony – wzajemny wpływ, badania

5.2. Cykl wielostronnego poznania a metody kształcenia efektywności językowej

5.3. Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i ich funkcja w procesie kształcenia mowy

5.4. Organizacja i planowanie dłuższych form wypowiedzi

5.5. Podstawowe warianty wypowiedzi ustnych i pisemnych

5.5.1. Opowiadanie

5.5.2. Opis

5.5.3. Sprawozdanie

5.5.4. List i inne pisma użytkowe

5.6. Ćwiczenia kompozycyjne

5.6.1. Kontrola i ocena prac pisemnych



6. Praca z tekstem literackim



6.1. Cele opracowywania utworów

6.2. Etapy pracy z tekstem czytanki lub lektury

6.3. Opracowywanie utworów literackich

6.3.1. Analityczne formy pracy z tekstem

6.3.2. Syntetyczne ćwiczenia oparte na utworach literackich

6.4. Inne sposoby wykorzystania treści tekstów literackich

6.5. Opracowywanie utworów poetyckich

6.6. Praca z lekturą



7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej



7.1. Cele kształcenia języka uczniów

7.2. Treści nauczania

7.3. Metody i organizacja materiału językowego

7.4. Konstruowanie zdań złożonych



8. Nauczanie ortografii i interpunkcji



8.1. Cele i zadania nauczania ortografii

8.2. Dobór i zakres treści ortograficznych

8.3. Zasady nauczania ortografii

8.4. Metody opracowywania materiału ortograficznego

8.5. Rodzaje ćwiczeń ortograficznych



9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów



9.1. Pojęcie, istota i parametry aktywności twórczej

9.2. Metody pobudzania myślenia twórczego

9.3. Stymulowanie wytwarzania dywergencyjnego i konwergencyjnego

9.4. Twórcza ekspresja uczniów według koncepcji postępowej Szkoły Francuskiej Celestyna Freineta



10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci

10.1. Cele i zadania gier i zabaw dydaktycznych

10.2. Funkcje zabaw w nauczaniu języka polskiego

10.3. Przykłady zabaw w edukacji polonistycznej



11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego



11.1. Pojęcie, istota i klasyfikacja gier dramatycznych

11.2. Warianty technik dramowych

11.3. Przykłady dramatyzacji



Bibliografia

Aneks

Przykład lekcji wprowadzającej nową literę

Przykład lekcji z tekstem literackim