rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej promocja 2024

Cena12.48
Zobacz w sklepie
jest dostępny w sklepie TaniaKsiazka.pl

Parametry

Producent:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Kategoria:E-booki
ISBN 9788380881433
Autor Elżbieta Płóciennik
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Ilość stron 161
Rok wydania 2016

Opis

Tytuł Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej Podtytuł Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej Autor Elżbieta Płóciennik Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-143-3 Rok wydania 2016 Wydanie 1 liczba stron 160 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Edukacja dla mądrości 15

Rozdział 2. Cele kształcenia a założenia edukacji dla mądrości 25

Rozdział 3. Przykłady sytuacji edukacyjnych służących rozwijaniu mądrości 33
3.1. Rozwijanie inteligencji analitycznej 34
3.2. Rozwijanie inteligencji twórczej 35
Zadanie 1. „Łańcuch skojarzeń" 37
Zadanie 2. „Skojarzenia bliższe i dalsze?" 38
Zadanie 3. „Jak można to wykorzystać inaczej?" 38
Zadanie 4. „Co aby było, gdyby..." 39
Zadanie 5.,,Przedmiot bez wad" 39
Zadanie 6. „Skojarzenia i analogie" 39
Zadanie 7. „Co to jest, do czego służy?" 40
Zadanie 8. „Wynalazki w kuchni – dokończ rysunki" 40
Zadanie 9. „Drzewo – jak je poznać i wykorzystać?" 41
Zadanie 10. „Drzewo dobra" 42
Zadanie 11. „Hybryda" 43
Zadanie 12. „Projektowanie z rzeczowników" 43
Zadanie 13. „Dziwne zwierzę" 44
3.3. Rozwijanie inteligencji ergonomicznej 44
Zadanie 1. „Czy w sklepie można się zgubić?" 46
Zadanie 2. „Jak to wykorzystać inaczej?" 46
Zadanie 3. „upominek dla…" 47
Zadanie 4. „Wady i mocne strony" 47
Zadanie 5. „poprawiamy otoczenie" 48
Zadanie 6. Udział w programie „Adopcja sercem" 48
Zadanie 7. „Zrób to sam" 49
Zadanie 8. „W czym jestem solidny?" 49
Zadanie 9. „przychylna szkoła" 50
Zadanie 10. „Mądre – niemądre" 50
Zadanie 11.,,Giełda pomysłów" 51
Zadanie 12. „Coś w zamian" 51
Zadanie 13. „ubranie dostosowane do pogody" 51
Zadanie 14. „Instrukcje" 52
Zadanie 15. „Co zrobię w przypadku, gdy...?" 52
Zadanie 16. „Wirujące plakaty" 52
3.4. Rozwijanie refleksyjności 53
3.5. Rozwijanie myślenia dialogicznego 54
Zadanie 1. „Inne zakończenie" 55
Zadanie 2. „Za i przeciw" 56
Zadanie 3. „Podobieństwa i różnice" 56
Zadanie 4. „Tradycje" 57
Zadanie 5. „Wyobrażenia" 57
Zadanie 6. „Bariery komunikacyjne" 57
Zadanie 7. „Właśnie wynaleziono…" 58
Zadanie 8. „Kim jestem i dlaczego?" 58
Zadanie 9. „Na ratunek" 59
Zadanie 10. „Co to może być? – definicje" 59
Zadanie 11. „Opowiadanie na jedną literę" 60
Zadanie 12. „Czy zaleta może być wadą?" 60
Zadanie 13. „Wywiad z..." 61
3.6. Rozwijanie myślenia dialektycznego 62
Zadanie 1. „Wspólne dzieło" 63
Zadanie 2.,,Jak spędzić dzisiejszy dzień, by się nie nudzić?" 63
Zadanie 3. „Dobra złość?" 64
Zadanie 4. Mapa myśli na temat: „Jak dbać o swoje zdrowie i zdrowie innych?" 64
Zadanie 5. „realne i niezbędne zmiany przebiegu lekcji" 65
Zadanie 6. „Przekaż – przejmij to coś" 66
Zadanie 7. „Stopklatka" 66
Zadanie 8. „rozmaite zapotrzebowania – różne odczucia?" 67
Zadanie 9. „Graffiti" 67
Zadanie 10. „asygnowane malowidło" 68
Zadanie 11. „Hasła-metafory" 68

Rozdział 4. Scenariusze zajęć sprzyjających rozwojowi mądrości na początkowych etapach kształcenia 71
Temat: korzystny człowiek – co to znaczy? 73
Temat: Ciepło, zimno – eksperymenty z pojemnością powietrza 76
Temat: Bądź ostrożny! 79
Temat: Jak można bronić przyrodę na Ziemi? 83
Temat: O zjawisku następstwa dnia i nocy 87
Temat: Jak zachować się w przypadku zagrożenia? 90
Temat: Zagrożenia – jak ich unikać i jak sobie pomóc? 93
Temat: Pierwsza pomoc 96
Temat: Magia wiatru 99
Temat: Spotkanie z nieznajomym psem – postawy obronne w sytuacji zagrożenia 101
Temat: „Krótka podróż na niby" – różnice w naszych wyobrażeniach 104
Temat: Na ratunek przyrodzie 107
Temat: Czas wolny – samodzielne organizowanie bezpiecznych zajęć 110
Temat: Nie widzę, nie słyszę 113
Temat: Wynalazki i wynalazca – formułowanie pytań i wypowiedzi 118
Temat: Jak zapobiegać wypadkom drogowym? 121
Temat: Akceptacja i tolerancja 125
Temat: Wartości w naszym życiu 128
Temat: Jak sobie radzić podczas powodzi? 131

Zakończenie 135
Bibliografia 137
Od Redakcji 143
Aneks. Karty pracy 145