Parametry
Producent: | Andrzej Czerepicki |
---|---|
Kategoria: | E-booki |
ISBN | 9788378149828 |
Autor | Andrzej Czerepicki |
Wydawnictwo | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej |
Ilość stron | 98 |
Rok wydania | 2019 |
Opis
Podstawowym celem naukowym monografii jest analiza możliwości oraz opracowanie wybranych metod ergonomicznego zastosowania współczesnych baz danych w komputerowym modelowaniu i symulacji procesów transportowych.
Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym z nich przedstawiono cel badań i zadania badawcze. W drugim dokonano przeglądu współczesnych modeli baz danych NoSQL, wyróżniono wyraźne charakterystyki każdego modelu z punktu widzenia potencjalnego zastosowania w transportowym systemie informatycznym i przedstawiono ogólny schemat takiego systemu.
Trzeci rozdział gromadzi szczegółową analizę grafowego modelu informacji, na którą składa się analiza struktur danych grafowej bazy danych pod względem efektywności realizacji poszczególnych operacji na danych, propozycję reguł transformacji uniwersalnego modelu związków encji ER na struktury i relacje grafowej bazy informacji,, a także przykłady budowy warstwy informacji wybranych transportowych systemów informatycznych z zastosowaniem grafowej bazy danych.
W czwartym rozdziale przedstawiono przykłady praktycznego zastosowania współczesnych baz danych w modelowaniu procesów eksploatacji pojazdów o napędzie elektrycznym w komunikacji miejskiej. Uwagę skupiono na problemach związanych z przestawieniem komunikacji miejskiej na autobusy elektryczne, a także wdrożeniem nowatorskich środków transportu.
Zaproponowano autorską metodę oszacowania zużycia energii elektrycznej dla dowolnej trasy przejazdu pojazdu elektrycznego na podstawie jej charakterystyk i wzorcowych pomiarów, a następnie zbudowano model obsługi cyklu ładowania pojazdów elektrycznych na krańcach trasy z zastosowaniem podejścia systemów masowej obsługi.
funkcjonalnym konsekwencją prac naukowo-badawczych jest komputerowy system bazodanowy realizujący zaproponowane metody modelowania wybranych procesów obsługi pojazdów elektrycznych w komunikacji miejskiej.