Continental GrandPrix 5000 Folding Tyre 28x1.00", black/black skin 25-622 | 28x10" 2020 Opony szosowe promocja 2024

Szukając okazji cenowych warto sprawdzić więcej niż jedną ofertę. Znajdziesz tutaj 2 sklepy z produktem Continental GrandPrix 5000 Folding Tyre 28x1.00", black/black skin 25-622 | 28x10" 2020 Opony szosowe oraz 2 oferty cenowych. Najlepsza oferta zaczyna się od 290.0 zł. Wybierz swoją ofertę, zobacz szczegóły w sklepie i dokonaj zakupu.
Opona rowerowa CONTINENTAL Grand Prix 5000 700 x 25C CO0101624
290.00
Media Expert
Opona rowerowa CONTINENTAL Grand Prix 5000 700 x 25C CO0101624
290.00
Avans.pl

Parametry

Producent:Continental
Kategoria:Opony i dętki do roweru
Rodzaj opona

Opis

Opona Continental Grand Prix 5000 700 x 25C - nowy poziom skuteczności

Opona Continental Grand Prix 5000 to kolejna ewolucja kultowej opony wyścigowej z kolekcji Grand Prix.

sprawdzi się znakomicie na trasie wyścigu jak i na długich treningach.

Jest ona kwintesencją komfortu, prędkości oraz ochrony przed przebiciem.

Daje poczucie pewności podczas jazdy zarówno po kostce brukowej w Roubaix, jak i po trasie górskiej w Mont Ventoux.

Opona ta została tworzona z niepowtarzalnej mieszanki gumowej Black Chili Compound stworzonej tylko w Niemczech.

Za ochronę przed przebiciem odpowiada Vectran Braker, który ma udoskonaloną oporność na przebicie niż aramid i pięciokrotnie obszerniejszą trwałość na rozciąganie niżeli stal.

ponadto wyekwipowana w technologię Lazer Grip - Specjalnie ukształtowana struktura bocznego profilu opony, który ma zapewnić wspaniałą przyczepność choćby na najostrzejszych zakrętach.

Za gładkość jazdy i komfort odpowiedzialna jest technologia Active Comfort, która została zastosowana w konstrukcję opony.

Najważniejsze cechy produktu:

Producent: Continental

Model: Grand Prix 5000

rozmiar: 700 x 25C

Etrto: 25-622

Pasek odblaskowy: NIE

Współpraca z dynamem: NIE

wariant: zwijana

Przeznaczenie: wyścigi, treningi, sport

Zalecane ciśnienie powietrza: 4,5 BAR (65 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 6,5 BAR (94PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy 180 TPI => 540 TPI

Nr katalogowy towaru: 0101624

Średnia waga:~ 312 g

zaimplementowane technologie:

Active Comfort Technology - bezprecedensowe podejście do jazdy na rowerze.

zastosowana w konstrukcję opony technika Active Comfort pochłania wibracje i wygładza jazdę.

Lazer Grip - udoskonalona przyczepność boczna opony w każdym zakręcie

technologia Lazer Grip powstała po to, aby rowerzysta i droga skonsolidujeły się w jedność.

Profil z mikrostrukturą poszerza się na zewnątrz pokrywając boczne ścianki opony co w wyniku czego daje znakomitą przyczepność w najostrzejszych zakrętach.

BlackChili Compound – sekret leży w recepturze.

Inżynierowie laboratorium badawczego Continentala w Korbach od dawna szukali rozwiązania fundamentalnej kwestii w konstrukcji opon. Właściwości jezdne mieszanki gumowej opony składają sią z trzech czynników: przyczepności, oporu toczenia, a także wytrzymałości. Problem polega na tym,zwiększając wartość jednego czynnika osłabia się jednocześnie przynajmniej jeden inny czynnik. Opona o maksymalnej przyczepności toczy się słabiej i momentalnie zużywa. Bardziej wytrzymałe i lżej toczące się opony posiadają z kolei słabszą przyczepność. Mimo że najwyższe standardy w technologii mieszanki gumowej już dawno osiągnęły kompromis, nasi inżynierowie chcieli osiągnąć jeszcze wyższą jakość mieszanek. W 2005 roku dokonali przełomu, który znany jest szerzej pod nazwą BlackChili. Przełomowa mieszanka wykorzystuje najnowsze odkrycia z dziedziny polimerów, a także innych komponentów. BlackChili oznacza połączenie nowo opracowanych mieszanek syntetycznych z naturalną gumą. Cząsteczki sadzy zastosowane w mieszance mają zoptymalizowaną strukturą i zarys, dzięki czemu jest ona najkorzystniejszym osiągalnym wyborem do wykorzystania w oponie. BlackChili to rewolucyjna skuteczność. W porównaniu z poprzednią mieszanką z aktywowanymi krzemianami BlackChili ma opory toczenia mniejsze o 26 %, 30 % udoskonalona przyczepność i 5 % wiekszą wytrzymalość na zużycie. Technika BlackChili nie stoi w miejscu, ale jest ciągle poprawiana w trakcie badań nad nowymi modelami opon. W rowerze szosowym czy górskim – przewaga niskiego oporu toczenia i rozszerzonej przyczepności jest zauważalna. Technologia użycia mieszanki w produkcji jest tak wyrafinowana, że tylko niemiecka fabryka w Korbach może ją stosować. Opony z BlackChili cechuje pokaźniejszy przebieg i, co jest rzadko spotykane w oponach z progresywnymi mieszankami, ich atrybuty są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.

VECTRAN Breaker – wyznacznik standardów ochrony przed przebiciem

Vectran™ to plastikowie wykonane włókno zainspirowane naturą. Tak jak pajęcza nić, Vectran™ to polimer ciekłokrystaliczny (LCP). Materiał Vectran™ jest przędzony ze stopionego ciekłego polimeru Vectra i dalej przetwarzany w celu uzyskania specjalnej przędzy. Podobnie jak Vectran™ nić pajęcza ma olbrzymią trwałość na rozdarcie i wyjątkowo niską masę. To genialne parametry materiału, który wykorzystujmy w oponach rowerowych Continental typu premium jako wkładka broniąca przed przebiciem. Vectran™ Breaker jest lżejszy, bardziej elastyczny i produktywniej chroni przed przecięciami aniżeli porównywalne oploty nylonowe. Vectran™ Breaker nie wpływa negatywnie na opory toczenia.

dobranie wymiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy wykrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, solidność i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, w dodatku przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana podczas stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon korzystnie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną niepodatność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle niewiele znaczący splot dzianiny powoduje, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i większa solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia użytkowane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.