Parametry
Producent: | Continental |
---|---|
Kategoria: | Opony letnie |
Szerokość przekroju | 205 |
Wysokość profilu | 60 |
Średnica osadzenia | R16 |
Indeks prędkości | H |
Indeks nośności | 92 |
Typ pojazdu | osobowy |
Poziom emisji hałasu | 71 dB |
Efektywność paliwowa | B |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | B |
Mocne strony | dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa |
Opis
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich komponentów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści powoduje, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia.
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu prekursorskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom bardzo niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie komponenty opony są precyzyjnie dopasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co na ogół negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego także w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych składników mieszanki a poprzez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się wyraźnie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.
adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - posiadający wyraźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości zastosowanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Efektem tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne części znakomicie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.
atuty
- Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
- Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
- słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
wytwarzana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. nadzwyczajna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.