Parametry
Producent: | Continental |
---|---|
Kategoria: | Opony letnie |
Szerokość przekroju | 225 |
Wysokość profilu | 45 |
Średnica osadzenia | R17 |
Indeks prędkości | W |
Indeks nośności | 91 |
Typ pojazdu | osobowy |
Poziom emisji hałasu | 71 dB |
Efektywność paliwowa | C |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | B |
Mocne strony | dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa |
Opis
Nieograniczona przyjemność z jazdy dzięki fenomenalnej przyczepności. ContiSportContact 5 – Sportowe emocje pod kontrolą.
Opona ContiSportContact 5 korzystnie pasuje do aut sportowych, jak i SUV-ów ze sportowymi ambicjami. W porównaniu ze swoją poprzedniczką, nowy model odzwierciedla postęp, jaki poczynili inżynierowie z branży oponiarskiej: Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych.
wspaniała przyczepność i bezpieczeństwo w trakcie pokonywania zakretów. Mniejsze zużycie paliwa i obszerniejsze przebiegi. Wszystko to dzięki zastosowaniu postępowej mieszanki BlackChilli, zapewniającej maksymalne przenoszenie sił podczas hamowania i niski opór toczenia w czasie jazdy. By było to osiągalne, innowacyjny technologicznie skład mieszanki, wykorzystuje różnorodne wibracje opony. Opony ContiSportContact 5 dostępne są w w kilku wymiarach od 17 cali wzwyż dla samochodów osobowych i od 18 cali wzwyż dla SUV-ów.
Do samochodów o wysokich osiągach i elitarnych. Opona o wysokich osiągach zapewniająca nieprzeciętne prowadzenie i kontrolę. Marka Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o stosownych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Technologia Black Chilli zagwarantuje idealną przyczepność, prowadzenie i bezpieczeństwo również na zakrętach. Wysoce rekomendowa przez Auto Bild w testach opon letnich z 2014 roku (wymiar testowanej opony 225/50 R 17 W/Y).
mocne strony
- Krótsza droga hamowania w każdych warunkach pogodowych
- wspaniała przyczepność i bezpieczeństwo w trakcie pokonywania zakretów
- Mniejsze zużycie paliwa i większe przebiegi
Zasada działania systemu SSR:
W przeciwieństwie do standardowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty pomiędzy nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR zezwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.