Parametry
Producent: | Dunlop |
---|---|
Kategoria: | Opony letnie |
Szerokość przekroju | 205 |
Wysokość profilu | 55 |
Średnica osadzenia | R16 |
Indeks prędkości | W |
Indeks nośności | 91 |
Typ pojazdu | osobowy |
Poziom emisji hałasu | 68 dB |
Efektywność paliwowa | B |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | A |
Mocne strony | niski poziom hałasu, dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa |
Opis
Dunlop Sp Sport Bluresponse 205/55R16 91W opona letnia osobowa DOT(2016)
etykieta ( B, A, 1), 68dB )
perfekcyjna opona letnia, dająca satysfakcję z jazdy i gwarantująca najwyższe bezpieczeństwo!
Najważniejsze mocne strony;
- perfekcyjne parametry na mokrej nawierzchni;
Opona Sport BluResponse zawiera specjalną mieszankę polimerową, gwarantującą bardzo korzystną przyczepność i prowadzenie na mokrej nawierzchni. Obszerne centralne rowki bieżnika prędko usuwają wodę spod czoła opony, redukując wystąpienie zjawiska aquaplaningu.
- Krótka droga hamowania;
Klocki bieżnika pozwalające na krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zaprojektowane do szybkiej, energicznej jazdy, te w dodatku usztywnione bloki bieżnika rozszerzają kontakt z nawierzchnią w trakcie hamowania.
- budowa zniżająca zużycie paliwa;
Sport BluResponse cechuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą liczba wytworzonego ciepła, co pozwala ograniczyć opory toczenia o 30% w porównaniu z poprzedniczką*. ETo przekłada się na oszczędność na kosztach paliwa rzędu 100 euro rocznie**.
- Niski poziom hałasu;
Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego.
Technologie;
- Asymetryczny wzór bieżnika;
Asymetryczna budowa bieżnika powoduje, że opona ulepszone prowadzenie i większą odporność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro polepsza stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków polepsza przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
atuty;
udoskonalone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, obszerniejsza oporność na aquaplaning. - Spłaszczony profil bieżnika;
Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% obszerniejszy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni oraz gwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.
zalety;
Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni. - Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread);
Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć przeróżnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje niezwykle równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co zezwala na skrupulatniejsze i postępowe reagowanie.
zalety;
widocznie udoskonalona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów. - Specjalny system osadzania obręczy;
Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to ulepsza kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje wyjątkowo dużo danych o drodze..
zalety;
lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy. - Zmienna proporcja powierzchni płaskich i wypukłych;
Asymetryczna budowa bieżnika ze przeróżną proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, że opona jest szczególnie wytrzymała na aquaplaning. Masywny zewnętrzny bark szybkie i pozbawione drgań odprowadzanie wody, a jednocześnie wspaniałe utrzymanie na zakrętach.
mocne strony;
Wysoka niepodatność na aquaplaning; ulepszony kontakt z jezdnią; pokaźniejsza stabilność przy pokonywaniu zakrętów i precyzja sterowania. - Ochraniacz Felgi (MFS);
System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.
mocne strony;
broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. - Bezszwowa opaska nylonowa (JLB);
technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych prędkościach.
atuty;
genialna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.