Parametry
Producent: | Bridgestone |
---|---|
Kategoria: | Opony zimowe |
Szerokość przekroju | 245 |
Wysokość profilu | 45 |
Średnica osadzenia | R18 |
Indeks nośności | 96 |
Indeks prędkości | V |
Typ pojazdu | osobowy |
Efektywność paliwowa | F |
Poziom emisji hałasu | 72 dB |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | E |
Opis
Bridgestone Blizzak LM-25 RFT to opony zimowe rodzaju Run Flat, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort. Produkowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn i samochodów klasy GT.
Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają znakomicie jednostajne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej. Zbalansowanie parametrów dotyczących stosownej przyczepności, a także bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu perfekcyjnych cechy jezdnych na mokrej, a także suchej nawierzchni jest nad wyraz skomplikowanym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych intensywnych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.
rezultatem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą udoskonaloną przyczepność na lodzie. Soczewkowy zarys klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu.
Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technice symulacji nacisku rozszerzają twardość klocków o 10% pomimo ich obszernego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony. Taka kompozycja zapewnia pokaźniejszą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, udoskonalając w ten sposób przyczepność, a także hamowanie na śniegu i lodzie. Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika rozszerza niepodatność opony na nieregularne zużycie.
Mieszanka bieżnika nowych opon mieści bezapelacyjnie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej i suchej nawierzchni oraz poprawę żywotności opony.
Najpopularniejsze wymiary nowych opon Blizzak pozostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004. Asortyment przystępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.
Te dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają znakomicie jednostajne osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej. Zbalansowanie parametrów dotyczących stosownej przyczepności, a także bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu perfekcyjnych cechy jezdnych na mokrej, a także suchej nawierzchni jest nad wyraz skomplikowanym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych intensywnych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.
rezultatem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą udoskonaloną przyczepność na lodzie. Soczewkowy zarys klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu.
Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technice symulacji nacisku rozszerzają twardość klocków o 10% pomimo ich obszernego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony. Taka kompozycja zapewnia pokaźniejszą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, udoskonalając w ten sposób przyczepność, a także hamowanie na śniegu i lodzie. Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika rozszerza niepodatność opony na nieregularne zużycie.
Mieszanka bieżnika nowych opon mieści bezapelacyjnie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej i suchej nawierzchni oraz poprawę żywotności opony.
Najpopularniejsze wymiary nowych opon Blizzak pozostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004. Asortyment przystępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.