Parametry
Producent: | Goodyear |
---|---|
Kategoria: | Opony zimowe |
Szerokość przekroju | 185 |
Wysokość profilu | 60 |
Średnica osadzenia | R15 |
Indeks nośności | 84 |
Indeks prędkości | T |
Typ pojazdu | osobowy |
Efektywność paliwowa | C |
Poziom emisji hałasu | 68 dB |
Przyczepność na mokrej nawierzchni | E |
Opis
cechy:
- Indeks nośności i szybkości: 84T
- Opory toczenia: E
- Przyczepność na mokrej nawierzchni: E
- Zewnętrzny hałas (dB): 68
- Zewnętrzny hałas (klasa): 1
- Termin realizacji: 2_3
Zima jest wyzwaniem dla większości kierowców: nagłe spadki temperatury i prędko zmieniające się warunki na drodze - ze śniegu na błoto pośniegowe, z wody na lód, z suchej nawierzchni na mokrą. Opony zimowe, optymalne umiejętności jazdy samochodem i poprawne progresywnanie na drodze podczs nieprzewidywalnych warunków pogodowych ulepszają w szerokim stopniu bezpieczeństwo na drodze.
Now opona UltraGrip 8 jest pierwszą, kierunkową oponą, w której pozostała zastosowana technika 3D-BIS (system trójwymiarowego blokowania klocków bieżnika). Proponuje obszerniejszą przyczepność, krótszą drogę hamowania i lepsze prowadzenie. W niektórych sytuacjach o 1 metr krótsza droga hamowania może stanowić widoczną różnicę.
technologia 3D-BIS - to lepsza przyczepność w warunkach zimowych, wyższy komfort jazdy. Dawniej zmieniające się warunki zimowe stanowiły źródło najróżniejszych problemów dla prokektantów opon. Na mokrych i suchych nawierzchniach stabilność w czasie jazdy zależy od sztwności bloków bieżnika. W oponach zimowych stosuje się krawędzie dla udoskonalonej przyczepności na śniegu i lodzie. Krawędzie te dzielą każdy blok bieżnika na strefy, co powoduje, że każdy blok staje się sprężysry i zmniejsza stabilność na mokrych i suchych nawierzchniach.
doskonała technologia Goodyear 3D-BIS utrzymuje każdą strefę bloków razem i gwarantuje sztywność bloków, co zwiększa stabilność kierowania na mokych i suchych nawierzchniach, a także przekłada się na bardziej komfortową i mniej męczącą podróż. Jednocześnie pozwala zwiększyć liczbę krawędzi, a w efekcie poprawić przyczepność na śniegu i lodzie.
wewnątrz otwartej krawędzi znajdują się podniesione pęcherzyki gumy z starannie zaprojektowanymi dziurkami po każdej stronie krawędzi.
Po zetknięciu każdego klocka bieżnika z nawierzchnią drogową wypustki po obydwu stronach krawędzi dostosowują się solidnie do stosownej dziurki po drugiej stronie. Podzielone strefy są zespolone razem w obydwu płaszczyznach w celu utrzymania sztywności bloków.
Oznacza to o dużo więcej bloków - albo krawędzi tnących - co w konsekwencji przekłada się na lepszą przyczepność na śniegu i lodzie.
Testy przeprowadzoen poprzez TUV SUD Automotive, niemiecki instytut testów i certyfikacji, pokazują, że nowa opona Goodyear UltraGrip 8 osiągnęła nad wyraz dobre wyniki:
- 3% krótszą drogę hamowania na śniegu*
- 5% lepsza przyczepność i trakcja na śniegu*
- 16% udoskonalona oporność na zjawisko aquaplaningu na zakrętach*
*W porównaniu z wynikami dwóch czołowych konkurentów, test przeprowadzonyprzez TUV SUD Automotive w grudniu 2010 r.;rozmiar opon 205/55R16 91H; samochód testowy: Golf VI; lokalizacja: Ivalo (FIN), tor lodowy w Montpellier (FR), Mireval (RF); raport nr: 76244609
WSTĄP DO KLUBU GOODYEAR
Do Klubu Goodyear mogą należeć osoby, które zakupiły pakiet opon (cztery sztuki) marki Goodyear.