Teatr uwikłany Koreańska sztuka teatralna i dramatyczna w latach 1900-1950 promocja 2022

jest dostępny w sklepie Księgarnia internetowa booktown.pl

Parametry

Producent:Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Kategoria:Pozostałe filmy

Opis

Tytuł Teatr uwikłany Podtytuł Koreańska sztuka teatralna i dramatyczna w latach 1900-1950 Autor Ewa Rynarzewska Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-2037-5 Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 454 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 9 Rozdział I Spór o teatr koreański 31 Teatr p’ansori – od sztuki ludowej do ekskluzywnej 34 Teatr Hǔidae – narodowy czy komercyjny? 41 Teatr Wǒn’gaksa – stary czy nowy? 56 klasyczna opera ch’ang-gǔk – próba pogodzenia sztuki i rozrywki 64 Teatr „nowej szkoły" (shinp’a-gǔk) – próba pogodzenia misji społecznej i rozrywki 75 Amatorski ruch teatrów akademickich i szkolnych (soin-gǔk) – próba pogodzenia misji społecznej i sztuki 90 Instytut Sztuki Teatralnej – teatr rodzimy czy obcy? 100 Opinie pierwszych koreańskich teoretyków teatru 116 Yun Paeng-nam – społeczna funkcja teatru 116 Hyǒn Ch’ǒl – narodowa koncepcja teatru (minjung-gǔk) 123 Kim U-jin – wyzwolić ludzkiego ducha 134 Rozdział II Koreańskie metamorfozy teatralne – od reformy do rozrywki 149 Pierwsze próby reformowania teatru koreańskiego 152 klasyczna opera ch’ang-gǔk – od teatru p’ansori do opery zachodniej 152 Teatr „nowej szkoły" (shinp’a-gǔk) – nowatorstwo czy imitacja? 164 „Dramat nowy" (shin-gǔk) – w stronę Zachodu 181 Kalejdoskop teatralny 199 Triumf popularnego teatru rozrywkowego (taejung-gǔk) 215 Towarzystwo T’owǒl i Pak Sǔng-hǔi – zakładnik epoki 218 Koreański Ośrodek Teatralny i Chi Tu-han – zakładnik teatru shinp’a 227 Instytut Sztuki Teatralnej i Yu Ch’i-jin – zakładnik własnych ideałów 235 Teatr Dalekiego Wschodu – mekka lubianego teatru rozrywkowego 252 Rozdział III Dramat koreański jako trybuna społeczna 270 metaliczny świat i krytyka starego porządku feudalnej Korei 272 Trzej pacjenci i obrona konserwatywnej obyczajowości 280 Rozpacz kobiety i apel o prawo do „wolnej miłości" (chayu yǒn’ae) 295 Śmierć Kim Yǒng-ila – głos protestu wobec nierówności społecznej 305 Wrak – zagrożone prawo do samostanowienia 317 Wół i obraz upadającej wsi koreańskiej 339 Miłość cię oszukała, poprzez pieniądze płaczesz – w obronie kisaeng 366 Zakończenie 390 Aneksy: współczesne kontrowersje i szeroki w koreańskiej krytyce teatralnej 396 Problem genezy tradycyjnej opery ch’ang-gǔk 396 Debata na temat premierowego przedstawienia zespołu Hyǒkshindan 409 Problem autorstwa sztuki srebrny świat 414 Bibliografia 425 Wykaz wybranych, nazwisk i terminów koreańskich, japońskich i chińskich 438 Indeks wybranych nazwisk i terminów koreańskich, japońskich i chińskich 446