Parametry
Producent: | |
---|---|
Kategoria: | Pozostałe książki |
ISBN | 9788365418616 |
Opis
zestaw pomaga wychowawcom oraz wspierającym ich specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, by mogły być zaimplementowane w całej klasie z korzyścią dla wszelkich uczniów, z uwzględnieniem ich jednostkowych predyspozycji i możliwości, lecz mogą byćwykorzystywane na grupowych albo jednostkowych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.
Zupełną NOWOŚCIĄ są pomoce dydaktyczne do pracy z uczniami w klasie lub na zajęciach dodatkowych. Pomoce to gry służące m.in. Do rozwijania:
analizy i syntezy wzrokowej,
analizy i syntezy słuchowej,
pamięci i orientacji w przestrzeni,
porównywania długości i wielkości,
myślenia operacyjnego,
umiejętności językowych,
motoryki oraz koordynacji wizualnie-słuchowo-ruchowej,
koncentracji i umiejętności społecznych,
grafomotoryki.
komplet zawiera:
poradnik metodyczny,
279 ćwiczeń multimedialnych,
229 kart pracy do drukowania i kopiowania,
grę Figu-miku - pomoc i urozmaicenie zajęć zarówno indywidualnych jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat. Istotnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze oryginalnymi problemami w nauce. Gra rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała). W trakcie gry uczniowie nabywają umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności, refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wizualnie-słuchowo-ruchową a dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi. Dzięki wielu osiągalnym wariantom każdy z graczy odnajdzie coś, w czym jest prawidłowy, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry, ale kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji - w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów, 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów i dwóch instrukcji obrazkowych.grę wielkoformatową Pajacyk (do zabawy na dywanie) - pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat. Nad wyraz przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze niepowtarzalnymi problemami w nauce. Pajacyk pomaga w ułatwianiu motoryki i koordynacji widocznie-słuchowo-ruchowej, a nauka przez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom. Grę można również stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje emocje, nadaje się ponadto jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach. Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową, ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają także umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście najróżniejszych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.