Tarcza hamulcowa 0 986 478 327 marki Bosch promocja 2024

Cena112.52
Zobacz w sklepie
sprawdź dostępność w sklepie Ucando.pl

Parametry

Producent:BOSCH
Kategoria:Tarcze hamulcowe

Opis

właściwości
  • średnica zewnętrzna [mm]: 256
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24
  • drobna grubość [mm]: 22
  • Wysokość [mm]: 41
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100
  • rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 60
  • liczba otworów: 6
  • Powierzchnia: naoliwione
  • Przetwarzanie: wysoko nawęglany
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
  • spełnia wymogi Normy ECE: ECE-R90
  • Średnica otworu do [mm]: 14
OpisTarcze hamulcowe samochody osobowe

Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (zwykle od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Choćby od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest w głównej mierze eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się widocznie szybciej. Można przyjąć, że tarcze średniej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można choćby stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na skrupulatnych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić wyjątkowo pokaźne obciążenia, poza tym musi być tez oporna na ścieranie, by nie uległa zbyt szybkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i wydajniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany za pomocą jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w odpowiedniej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa początkuje tłoczyć płyn hamulcowy pod obszernym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez dodatkowe urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), powodując zmniejszenie prędkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.

O marce TARCZE HAMULCOWE BOSCH

Grupa Bosch od 25 lat konsekwentnie wdraża w naszym kraju strategię wzmacniania swej pozycji na lokalnym rynku, a rozwijając się w sposób stabilny, przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki. Spółka Robert Bosch została zarejestrowana w Polsce w roku 1991, działalność handlową prowadzi od 1992 r. Początkowo zatrudniała kilka osób, tworząc obroty na poziomie 10 mln złotych. Aktualnie zatrudnienie w Grupie Bosch w Polsce przekracza 5 tys. Osób i osiąga obroty na poziomie 5, 04 mld złotych (informacje za rok 2016). Grupa jest reprezentowana w Polsce przez 4 spółki: Robert Bosch Sp. Z o.o., Bosch Rexroth Sp. Z o.o., BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. Z o.o., sia Abrasives Sp. Z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w 5 lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie.