D3 Witamina Słońca - DR. JACOB'S (4041246500790) promocja 2021

Szukając okazji cenowych warto sprawdzić więcej niż jedną ofertę. Znajdziesz tutaj 2 sklepy z produktem D3 Witamina Słońca - DR. JACOB'S (4041246500790) oraz 2 oferty cenowych. Najlepsza oferta zaczyna się od 36.99 zł. Wybierz swoją ofertę, zobacz szczegóły w sklepie i dokonaj zakupu.
-3%
Witamina Słońca D3 krople 20ml DR. JACOB'S
36.99
biogo.pl - tylko natura
D3 FORTE Witamina Słońca w płynie Dr. Jacobs, 20 ml
38.00
Apteka Zdro-Vita

Parametry

Producent:DR JACOB'S
Kategoria:Witaminy i minerały
Postać krople
Rodzaj witamina D3

Opis

D3 Witamina słońca
suplement diety

artykuł trafny dla wegetarian

20 ml na 600 porcji dziennych po 800 j.m. (IU),

koszt dziennej porcji to tylko 6,5 gr

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych. W naszej strefie geograficznej jest to realne od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim albo stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D choćby o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią odbić się negatywnie na oporności. Przez pozostałą cześć roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt minimalna podaż witaminy D jest więc powszechna.

Zdolność wytwarzania witaminy poprzez skórę zniża się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do zmniejszenia wchłaniania wapnia, ważnego dla kości, a także funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia). O niemało więcej słońca do wytwarzania witaminy D w skórze potrzebują osoby ze śniadą i ciemną cerą.

Żywność niskiej jakości oraz wysoko przetworzona może nie zapewniać stosownej ilości witaminy D. A i przy korzystnym odżywianiu pokarmy mogą zapewnić z reguły tylko ok. 30% dziennego potrzeby na tę witaminę. Dlatego tak ważna jest jej suplementacja.

Tylko jedna kropla Witaminy słońca mieści aż 800 j.m. Witaminy D3. Jest to liczba gwarantująca stosowny poziom tej witaminy choćby u osób z zupełnym brakiem jej endogennego wytwarzania.

dzisiaj do buteleczki D3 Witamina słońca

dołączona jest nakrętka z poręczną

pipetką upraszczającą dokładne

porcjowanie.







Według Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności bezpieczny poziom spożycia (UL**) witaminy D ze wszelkich źródeł dla dorosłych i dzieci od 11 roku życia wynosi 100 μg (mikrogram). Dla dzieci od 1 do 10 roku życia – 50 μg.

Kropla D3 Witamina słońca zawiera 20 μg, co jest równowartością 800 j.m. (IU)**** witaminy D i stanowi 400% zalecanej dziennej dawki (RDA) oraz 20% bezpiecznego poziomu spożycia dla dorosłych i jego 40% dla dzieci.

Ustalony poprzez EFSA poziom braku obserwowanych działań niepożądanych (no observed adverse effect level – NOAEL) wynosi dla witaminy D 250 µg/dzień. Witamina D ma niezwykle niskie ryzyko przekroczenia UL.

*przy braku syntezy endogennej; **maksymalna bezpieczna dawka dzienna; ***mikrogram; **** jednostka międzynarodowa (international unit) określająca ilość substancji aktywnej

Porcja zalecana do spożycia w ciągu dnia dla osób powyżej 1 roku życia: 1 kropla dzien­nie na łyżeczce. Taka porcja gromadzi 20 μg witaminy D3 (800 j.m.), co odpowiada 400% zalecanego dziennego spożycia (ZDS – RDA), a także 20% bezpiecznej dziennej porcji (UL) dla osób powyżej 11 roku życia i 40% bezpiecznej dziennej porcji dla dzieci od 1 do 11 roku życia.

Dla dzieci do 11 roku życia D3 Witamina słońca nie powinna być przyjmowana razem i innymi produktami zawierającymi witaminę D.

zwiększone zapotrzebowanie na witaminę D3 mają osoby otyłe i z przewlekłymi procesami zapalnymi.

U dzieci do 1 roku życia stosować pod kontrolą lekarza.

Okres ciąży i karmienia - przyjmowanie preparatów z witaminą D w trakcie ciąży i karmienia powinno być skonsultowane z lekarzem. Długotrwałe przyjmowanie nadmiernych porcji dziennych witaminy D podczas ciąży i karmienia może posiadać negatywny wpływ na płód i noworodka. Nadmiar witaminy D może być przyczyną deformacji płodu i chorób kości u noworodka.

Przechowywanie

Przechowywać w miejscu niedostępnym dla śladowych dzieci. Po otwarciu przechowywać w temperaturze 10 do 25 °C, lecz nie w lodówce. Chronić przed światłem słonecznym. Zużyć w ciągu 12 miesięcy.

elementy:

wysokiej jakości olej słonecznikowy (95%), cholekalcyferol (witamina D3), przeciwutleniacz: tokoferol (naturalna witamina E pozyskiwana z niemodyfikowanej genetycznie soi).

towar stosowny dla wegetarian - w przeciwieństwie do innych produktów z witaminą D3, ta zawarta w produkcie D3 Witamina słońca pozyskiwana jest z lanoliny z wełny owczej (ekstrahowana za pomocą naświetlania promieniami UV).

Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji do spożycia. Przechowywać w sposób niedostępny dla niepokaźnych dzieci. Suplement diety nie może być użytkowany jako substytut (zamiennik) zrównoważonej diety.

dane o witaminie D

Ocenia się, że ok. 80-100% dobowego zapotrzebowania na witaminę D3 pochodzi z biosyntezy w skórze, a tylko w niewielkim stopniu wspomagane jest poprzez źródła pokarmowe. Dieta bazująca na żywności niskiej jakości albo wysoce przetworzonej praktycznie nie mieści tej witaminy.

Witamina D powstaje w skórze pod wpływem promieni słonecznych (wytwarzanie endogenne). W naszej strefie geograficznej jest to możliwe od kwietnia do września w godz. 10-15 przy min. 15-minutowym dziennym eksponowaniu przynajmniej przedramion i nóg. Nadmiar witaminy D wyprodukowanej w ten sposób magazynowany jest w tkance tłuszczowej i uwalniany do krwiobiegu poprzez około dwa miesiące. Jeżeli jednak w tych miesiącach brak słońca, nie przebywamy na nim lub stosujemy kremy z filtrem (mogą one ograniczyć wytwarzanie witaminy D nawet o 90%), niski poziom witaminy D może już wczesną jesienią może być niewystarczający dla wsparcia oporności. Skóra o bardzo ciemnej karnacji produkuje witaminę D około sześciu razy wolniej, na skutek pochłaniania promieniowania UV przez melaninę. Poprzez pozostałą cześć roku wytwarzanie witaminy D w skórze praktycznie nie zachodzi. W naszym klimacie zbyt minimalna endogenna podaż witaminy D jest więc powszechna.

Zdolność wytwarzania witaminy przez skórę zmniejsza się także wraz z wiekiem, co może prowadzić do braku wsparcia dla wchłaniania wapnia, ważnego dla kości oraz funkcjonowania mięśni (witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia).

Zbyt niewiele witaminy D

Przyczyny niewystarczającej ilości witaminy D to niewielka jej ilość w diecie oraz zbyt nieduża ekspozycja na słońce. Jednak przyczyną mogą być także różne zaburzenia wchłaniania albo przemiany witaminy D w wątrobie i nerkach, w jej aktywne biologicznie metabolity. W takich przypadkach należy podjąć leczenie.

Wymagającymi wizyty u lekarza objawami długookresowego niedoboru witaminy D mogą być:

- krzywica (u dzieci i młodzieży),

- rozmiękanie kości (osteomalacja),

- osteoporoza u dorosłych,

- złamania, skrzywienia i zwyrodnienia układu kostnego, zniekształcenia sylwetki,

- bóle kości i stawów,

- złe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego,

- zapalenie spojówek,

- stany zapalne skóry,

- osłabienie organizmu i zmniejszenie oporności,

- ciągłe uczucie zmęczenia,

- depresja,

- pogorszenie słuchu,

- osłabienie i wypadanie zębów,

- rozszerzenie ryzyka chorób autoimmunologicznych, zwłaszcza cukrzycy rodzaju I, choroby Leśniowskiego-Crohna, niektórych rodzajów nowotworów.

Osoby z chorobą Parkinsona i stwardnieniem rozsianym mają niższe stężenie witaminy D w surowicy.

Przedawkowanie witaminy D

Przedawkowanie witaminy D nie jest realne przez zbyt duże wystawienie skóry na promienie słoneczne. Witaminę D przedawkować można jedynie poprzez nadmierne jej spożycie, np. Długotrwałe przekraczanie maksymalnej bezpiecznej ilości 100 μg dziennie (4000 j.m.). Jednak zdarza się to wyjątkowo rzadko, gdyż wymaga to bardzo sporych porcji witaminy D, choćby ok. 1 250 μg (50 000 j.m.) dziennie. Jednakże w niektórych chorobach np. Gruźlicy czy sarkoidozie, objawy zatrucia mogą spowodować porcje dzienne nawet o niemało mniejsze, np. Powyżej 25 μg (1000 j.m.) na dobę. Dlatego nie należy spożywać skoncentrowanych postaci witaminy w sytuacji takich chorób.

Przy długofalowym przekraczaniu maksymalnej bezpiecznej ilości witaminy D wystąpić może hiperkalcemia (nadmierny poziom wapnia w bezkompromisowicy krwi), co może powodować:

- ciągłe poczucie pragnienia,

- częste oddawanie moczu,

- uczucie otępienia, niepokoju,

- osłabienie i przystępne męczenie się,

- brak apetytu, wymioty,

- świąd skóry,

- bóle głowy,

- powstawanie kamieni nerkowych albo zwapnienie nerek (w dłuższym czasie)

- nadciśnienie.

ale, w niektórych przypadkach zalecane jest okresowe przekraczanie nawet maksymalnej bezpiecznej ilości dziennej – decyzję taką za każdym razem podejmuje lekarz.

Nie przekraczać porcji zalecanej do spożycia w ciągu dnia. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zrównoważonej i przeróżnej diety i zdrowego stylu życia.

Przechowywać w miejscu niedostępnym dla minimalnych dzieci, w temperaturze 6-25°C z dala od promieni słonecznych. Po otwarciu zużyć w ciągu 6 miesięcy.