Parametry
Producent: | Harmonia |
---|---|
Kategoria: | Zdrowie, medycyna, uroda |
ISBN | 9788377442104 |
Oprawa | miękka |
Autor | Mona Delahooke |
Wydawnictwo | Grupa Wydawnicza Harmonia |
Ilość stron | 368 |
Rok wydania | 2021 |
Opis
Autorzy książek poświęconych nieprzystępnym zachowaniom u dzieci zbyt niejednokrotnie opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę jednostkowych różnic i standardowych dla danej osoby mocnych i słabych stron.
w dodatku większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W wyniku czego niemało opracowanych programów nowoczesnania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.
Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka.
Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne użycie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, iż prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu, a także ich rodziców i ich wspierania.
Nota o autorce: Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wydziału Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin i ich neuroróżnorodnych dzieci oraz nastolatków i dorosłych.
Jako trenerka udziela się też w Department of Mental Health w Los Angeles. Zadowala się najwyższym podziwm wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i niewielkich dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej.
niejednokrotnie wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia i konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swej aktywności zawodowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi, a także ujawniającymi się w uczeniu.
Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.